zaterdag 29 december 2007

Wim Coessens nieuwe netmanager Radio 1

Wim Coessens, Algemeen Coördinator van het Filmfestival Gent, verlaat de organisatie na afloop van de komende Festival, dat van 9 tot 20 oktober plaatsvindt. Wim Coessens gaat op 1 november bij de VRT aan de slag als nethoofd van Radio 1 en keert op die manier terug naar de mediasector waar hij tot voor kort werkte. De in 1967 geboren Licentiaat Tolk Nederlands-Engels-Spaans werkte als journalist en directeur bij De Morgen. Hij zal Jan Hautekiet vervangen als nethoofd van Radio 1, dat volgende week zijn plannen voor de toekomst voorstelt. Hautekiet stapte eerder dit jaar over naar de directie marktstrategie van de openbare omroep.

“Hoewel ik erg enthousiast ben over de kans die de VRT me nu biedt, verlaat ik het Filmfestival met veel spijt”, aldus Coessens. “In de korte tijd dat ik er gewerkt heb, heb ik er een fijn team leren kennen dat onder de uitzonderlijke bezieling van Jacques Dubrulle aan een uniek en boeiend project werkt. Ik zal Jacques en het festival altijd een warm hart toedragen, maar het aanbod van de VRT heeft me doen beseffen dat de mediamicrobe me nog altijd teveel in zijn greep heeft om hier niet op in te gaan.” Coessens zal er Jan Hautekiet vervangen als nethoofd van Radio 1, dat volgende week zijn plannen voor de toekomst voorstelt. Hautekiet stapte eerder dit jaar over naar de directie marktstrategie van de openbare omroep.

“Ik betreur uiteraard de beslissing van Wim Coessens, maar heb er alle begrip voor”, reageert gedelegeerd bestuurder Jacques Dubrulle. “Hij vertrekt naar een festivalpartner waar wij al jaren goed mee samenwerken. Ik wens hem daar zeer veel succes toe.” Wim Coessens zal met het oog op de 34ste editie zijn coördinatiefunctie onverkort blijven uitoefenen, en samen met gedelegeerd bestuurder Jacques Dubrulle een aantal langetermijnprojecten verder voorbereiden. De opvolger van Wim Coessens zal door het filmfestival over enkele weken bekendgemaakt worden. Link: www.filmfestival.be


Guido Van Peeterssen.

Geen opmerkingen: